Interview met collega Roy!

Auteur: Laura van der Burgt

Gebruiksvriendelijkheid, de juiste content creatie, een passend design: allemaal zaken die erg belangrijk zijn bij de ontwikkeling van een goede website. Onze collega Roy is uitgenodigd door Dekkers van Gerwen om hier iets meer over te vertellen in hun jaarlijkse Smart Magazine. Het Smart Magazine is sinds deze week uit! We willen jullie graag meenemen in het verhaal dat wij hebben mogen delen over onze werkwijze! Hieronder staat het volledige artikel weergegeven. We willen Dekkers van Gerwen nogmaals bedanken voor deze leuke belangstelling!

Smart magazine nummer 2
Tekst Laura van der Burgt
Fotografie Zis Studio
Druk Dekkers van Gerwen

"Als er een bordje op de deur hangt met 'duwen' erop, dan klopt het ontwerp niet. Zo werkt het ook met websites." - Roy Steenbakkers, Get Hooked

Nieuwe website nodig? Koop een template voor een paar tientjes, vul hem met wat stockfoto's, gooi er een standaardtekst bij en klaar ben je. "Zo simpel kan het soms zijn - maar meestal niet", grinnikt bureaumanager Roy Steenbakkers van marketingbureau Get Hooked. 

Afgelopen april ging de nieuwe website van Dekkers van Gerwen live. Get Hooked, dat huist in hetzelfde pand als Dekkers van Gerwen, tekende voor ontwerp, fotografie, tekst en bouw van de nieuwe website. Ondanks de fysieke nabijheid was van gunnen geen sprake. "We schakelen elkaar regelmatig in, maar geven elkaar niets cadeau. We hebben gewoon goed gepitcht", vertelt Roy. Waarom hij denkt dat de buurman voor zijn bureau koos? "Omdat we het beste plan hadden. Een website online gooien kan tegenwoordig bijna iedereen, maar Dekkers van Gerwen wilde kwaliteit. Onze eerste vraag was dus: wat maakt jullie uniek? Waarom bestaan jullie, waar geloven jullie in? Met de antwoorden op die vragen bouwden we een website die nauw aansluit bij de persoonlijkheid van Dekkers van Gerwen."

Bordje 'duwen'

Als het gaat om gebruiksgemak, zweert Get Hooked bij UX: User Experience Design. "In een goede website staat je bezoeker centraal", legt Roy uit. "Wij stemmen je site dus helemaal af op zoekgedrag - dat testen we uitgebreid. Je wilt dat klanten en prospects meteen vinden wat ze zoeken, zodat ze een prettig gevoel bij je organisatie krijgen. Vergelijk het hiermee: als je een bordje op een deur ziet staan met 'duwen' of 'trekken', dan is er duidelijk niet goed nagedacht over het ontwerp. Zoiets moet vanzelfsprekend zijn. Zo werkt het ook met websites."

Roy In Smartmagazine
"Op een goede website staan je bezoekers centraal."

Toen de website eenmaal online was, was het werk van Get Hooked nog niet gedaan. "Een goede website groeit mee met zijn gebruikers. Wat in 2015 nog perfect werkte, is in 2017 achterhaald. Wij volgen daarom voor Dekkers van Gerwen hoeveel bezoekers de website krijgt, waarnaar ze kijken en hoe lang ze blijven", legt Roy uit. "Vooral de portal en de productpagina's zijn populair. Die krijgen dus extra aandacht."

Wie ben je?

Let wel: een website is slechts één manier om je organisatie of merk vorm te geven. "Wij willen eerst weten wat jouw verhaal is, daar bedenken we vervolgens de juiste middelenmix bij. Dat kán een website zijn, maar ook een beursstand, een app, een VR-film of gewoon een ouderwetse brochure", benadrukt Roy. "Alles begint bij de vraag: wie ben je en wat heb je te vertellen?"

Wil jij ook eens met Get Hooked sparren over jouw online middelen? Ontdekken waar jij nu staat ten opzichte van de markt en jouw doelgroep, en benieuwd waar dit naartoe zou kunnen gaan? Neem dan contact op met Roy: roy@gethooked.nl of bel naar +31 (085) 747 00 31.

"Dekkers van Gerwen behoort als drukkerij met al meer dan 100 jaar aan ervaring tot de top van Nederland. Dekkers van Gerwen noemt zichzelf creators in printing met een reden: zij beschikken over de nieuwste technologieën waarmee zij producten realiseren en zijn daarbij te allen tijde op zoek naar innovatieve en creatieve oplossingen om perfect drukwerk voor onze klanten op te leveren. Door de persoonlijke benadering van Dekkers van Gerwen kennen zij haar klanten en kunnen zij perfect inspelen op behoeftes."