Maak kennis met onze Projectmanager Selma

Author: Iris van der Heijden

Misschien heb je deze duizendpoot al eerder gezien of gesproken, want tot voor kort was zij nog bezig met haar afstudeerscriptie bij Get Hooked. Nu deze klus geklaard is heeft ze meteen een nieuwe queeste binnengesleept: namelijk het team van Get Hooked aansturen als onze nieuwe projectmanager! We stellen je graag voor aan Selma Bouman.

Dus jij bent Selma. Wat doe je precies bij Get Hooked?
Sinds december 2019 ben ik werkzaam als projectmanager voor Get Hooked. Wat ik hier doe valt eigenlijk niet in één regel uit te leggen. Ik omschrijf mijzelf als een duizendpoot waarbij ik mij ontferm over de werkzaamheden die het team van Get Hooked vervolgens moet uitvoeren. Hierbij zorg ik ervoor dat het team zorgeloos en efficiënt te werk kan gaan – Door tegelijkertijd de wensen en visie van de klant te vertalen naar een concrete opdracht – zodat ze tot hun corebusiness kunnen komen. Dit vind ik enorm leuk omdat deze functie binnen Get Hooked mij de variatie biedt die ik nodig heb en constant in beweging blijf. Ik ben zowel intern als extern bezig, waarbij ik op pad ga om in gesprek te gaan met de klanten van Get Hooked. Dit klantencontact zorgt voor een open samenwerking waar we bij Get Hooked ook naar streven.

Wat is je achtergrond?
Ik heb Business Innovation gestudeerd. Dit is de eerste HBO-opleiding van Nederland die zich richt op innovatief ondernemen. Tijdens deze opleiding heb ik mij beziggehouden met trends en ontwikkelingen binnen dit gebied om deze vervolgens te vertalen naar nieuwe producten en diensten. De combinatie van creativiteit en ondernemerschap zorgt ervoor dat ik met een open mind complexe vraagstukken in de praktijk kan tackelen. Uiteindelijk creëer ik dus op systematische wijze duurzame waarde door innovatie. Met dit talentenpakket ben ik dan ook bij Get Hooked binnen gerold. En sindsdien, kom ik niet meer van ze af.

Doordat ik constant in gesprek ben met de klant kom ik echt tot de kern van de opdracht.

Van welke werkzaamheden krijg jij de meeste energie?
Klantcontact. Doordat ik constant in gesprek ben met de klant kom ik echt tot de kern van de opdracht. Niet alleen het contact met de klant levert mij energie maar ook de manier waarop ik contact heb met klanten. Dit is namelijk een hechte en open samenwerking waarbij ik de personen achter het merk ook écht leer kennen. Ik mag kijken achter de schermen en wordt betrokken bij de visie en missie van de klant en zijn of haar bedrijf.

Op welk bereikt resultaat ben je trots?
Niet specifiek een resultaat dat bij mijn functie als projectmanager hoort, maar wel eentje die altijd van pas komt op de werkvloer: In tijden van paniek kan ik rustig blijven waardoor ik het ‘probleem’ zo efficiënt mogelijk weet op te lossen.

Waarin zou jij je verder willen ontwikkelen?
Ik wil mij uiteindelijk gaan specialiseren in neuromarketing. Neuromarketing maakt het mogelijk te bestuderen hoe emoties in het menselijk brein onze beslissingen en denkwijze beïnvloeden. Dit heeft dus ook betrekking op de gedachtegang van de klant om het ene product boven het andere product te verkiezen bijvoorbeeld. Want waarom krijgt de ene social media post meer likes – of juist minder – dan de andere?

Een mooi voorbeeld van neuromarketing zijn de reclames van Lays. Dit merk heeft onderzoekers een eeg-onderzoek laten uitvoeren om te kijken wat de (emotionele)reactie van proefpersonen is op Lay’s Doritos chips. Hieruit kwam naar voren dat de hersenen van deze proefpersonen zeer positief reageerden op ‘vieze vingers’. Specifieker gezegd: het kaaspoeder dat achterblijft aan op de vingers na het legen van zo’n zak chips. De producent zag haar kans schoon en gebruikte vervolgens deze positieve connectie met chips – of eigenlijk de vieze vingers achteraf – in al hun reclamecampagnes.

Ik zet de klant centraal door aandachtig te luisteren naar de wensen en behoeften.

Hoe zet jij de klant centraal?
Door aandachtig te luisteren naar de wensen en behoeften die de klant heeft om ze vervolgens terug te kunnen koppelen naar het team. Zo zet ik de klant centraal. Tijdens dit proces heb ik dan ook intensief contact met de klant waarbij mijn open houding ervoor zorgt dat de klant zich op zijn of haar gemakt voelt.

Hoe vind je Get Hooked als werkgever?
Ik ben enorm blij met Get Hooked als werkgever. Het is een bedrijf dat aan het groeien is en hierdoor komen er steeds meer uitdagingen voor het team bij kijken. Door het enthousiaste en leuke team word je gemotiveerd om je corebusiness optimaal uit te voeren. Er is genoeg ruimte voor eigen inbreng en creativiteit wat ik enorm waardeer. We doen het namelijk; met z’n allen voor allen.

Wat doet Selma in haar vrijetijd?
In mijn vrije tijd ben ik regelmatig te vinden in de sportschool in ’s-Hertogenbosch. Ik fitness al jaren en ik haal hieruit veel energie. Voor mij is dit de manier om even mijn gedachten verzetten en de focus los te laten. Hiernaast spendeer ik mijn tijd bij mijn vriendinnen en mijn vriend. In het weekend ben ik dan ook te vinden in ’s-Hertogenbosch of in Grave. Het weekend lekker borrelen of lekker op de bank liggen doe ik dan ook het liefst. Op het werk ga ik planmatig te werk maar ik het weekend laat ik me graag verrassen voor een spontaan uitje. Het doet me dan ook goed dat deze spontaniteit ook terug te vinden is binnen het team van Get Hooked.

Selma Bouman - Get Hooked.jpg

Enthousiast &
klaar voor impact?

Stuur ons een bericht of
bel ons op 085 747 00 31!