Branding & positionering

Welke belofte maak jij aan je eindklant? Heb je daar weleens bewust over nagedacht, en straal je dit als organisatie ook uit? Wat maakt jouw organisatie nou uniek en onderscheidt jou daarmee van anderen? Bij Get Hooked vinden wij het ontzettend belangrijk dat het verhaal dat je wilt vertellen, klopt bij je uitstraling. Wanneer deze basis van jouw organisatie sterk ligt, kun je vanuit marketing met jouw doelgroep gaan communiceren. Bij Get Hooked houden wij van goede verhalen, en helpen onze klanten dan ook maar al te graag om deze verhalen te achterhalen en op de juiste manier te vertellen aan de wereld! Hoe we dit doen...? Lees snel verder!

Golden Circle Source Simon Sinek

Positionering 

De identiteit van een merk of organisatie, die verandert niet iedere maand. Het is de kern van wat je bent, de basis van jouw organisatie, product of dienst. Maar waar moet je beginnen? Je wilt zoveel vertellen, maar wel een sterke en eenduidige boodschap uitdragen! Dat is het moment waarop je ons belt ;-). Get Hooked begint met het analyseren van jouw doelgroep, om vervolgens vanuit The Golden Circle van Simon Sinek te bekijken wat de boodschap naar de doelgroep(en) gaat zijn en hoe deze boodschap eruit gaat zien. Het begint hier allemaal met het beschrijven van de kern van jouw motivatie: waarom doe jij wat je doet? Sinek noemt deze kernwaarde ook wel de ‘why’. De why is jouw filosofie en het ultieme doel dat je wilt nastreven met jouw product, dienst of organisatie. Het pad dat leidt naar dit ultieme doel noemt Sinek de ‘how’. En last but not least beschrijft Get Hooked welk product of welke dienst ‘geleverd’ wordt aan de doelgroep; de ‘what’. Op basis hiervan, zet Get Hooked een sterke identiteit neer met een passend product/dienst aanbod, gebaseerd op de filosofie van onze klant. De basis van de positionering is hiermee gelegd. Nu is het wat betreft de positionering alleen nog van belang om te kijken welk karakter passend is; dit zodat bij jouw doelgroep het juiste totaalplaatje in het hoofd wordt gecreëerd. Is jouw dienst of product rebels? Of juist heel vrolijk en grappig? Get Hooked zoekt dit exact voor jou uit, zodat de totale basis ligt voor ‘het aankleden’ van jouw positionering. 

What is your story?

Merkconcept 

De positionering is klaar. Zoals in de vorige alinea al werd beschreven, ligt met de positionering de basis klaar voor het aankleden van jouw product, dienst of organisatie. Vanuit het merkconcept creëert Get Hooked een uiterlijk waarmee het verhaal wordt verteld dat met de positionering is ontwikkeld. Het merkconcept laat jouw kracht zien en maakt jou onderscheidend van concurrenten. Get Hooked laat vanuit het creëren van een merkconcept zien wat jouw merk uniek maakt ten opzichte van anderen en wat de juiste strategie is om jouw filosofie te vertalen naar uiterlijke eigenschappen, zodat een plekje in het hoofd van de doelgroep bemachtigd wordt! 

Huisstijl

De huisstijl van een product, dienst of organisatie is gebaseerd op de identiteit. De huisstijl is ‘het jasje’ van een merk; de visuele kenmerken, maar ook de manier van communiceren. Bij het creëren van een huisstijl houdt Get Hooked rekening met alle uitingen. Denk hierbij aan een logo, slogans, tone of voice van (externe) communicatie maar ook designs passend bij het karakter van de organisatie. Get Hooked kijkt hierbij naar de kern van het product, dienst of organisatie; en de boodschap die onze klant wil uitdragen. Aan de hand daarvan gaat Get Hooked kijken welke vormgeving hier goed op aansluit en welke manier van communiceren passend is. Een sterke huisstijl is ontzettend belangrijk omdat deze zorgt voor herkenbaarheid bij de doelgroep en jouw unieke karakter een beeld geeft wat zorgt voor onderscheidend vermogen. 

Overtuigd?

Neem contact met ons op of kom gezellig bij Get Hooked langs op De Brand in ’s-Hertogenbosch!

Of neem contact op met:

Get Hooked

Roy steenbakkers
085 - 747 00 31
roy@gethooked.nl

Bekijk ook onze andere diensten